2011.10.22.
22:39

Írta: kristofkristofkristof

Október tizenöt Rómában

 "Róma utcái között rohanó nép, puskalövések,
rendőr, tört üvegek, népszava, forradalom."

 

Igazból tényleg ilyen volt, mint ahogy a Költő megírta, egészen meglepő, hogy 100 (najó 99) év alatt alig változott valami. Jó, lehet hogy akkor inkább a gyártulajdonosok vérével írtak volna a falra, ma pedig szívük szerint a bankárokéval, de ezen túl...

 Pedig az egész olyan békésen indult, a Piazza Reppublicán gyülekezett a nép, és az egész olyan majális szagú volt. Szép idő, sörök, meg effélék. Már ott is nagyon sokan voltak, de mivel a terület elégé lapos volt, nem nagyon lehetett belátni, hogy mennyien. Főleg, hogy ennél jóval jellegzetesebb volt az, hogy a különböző csoportok élesen elkülönültek egymástól, mármint térbelileg is. Külön gyülekeztek a kommunisták, a szakszervezetek, a balközepes SEL-esek, meg az occupy-zó diákok, +már az elején is elégé tömbszerűen vonultak fel a blackblockezek is. Én egy jó három órányi vonulgatás után hazafelé vettem az irányt, mert kezdett uncsi lenni, meg alig haladtunk, meg effélék. Szóval éppen hazaértem, felmentem a netre, és láttam, hogy közben már beindult a buli, és nem is akárhol, hanem kb. 200 méterre. A felgyújtott minisztériumi épületet ekkorra már eloltották, csak a kukák lángoltak, aztán egy idő után a rendőrség is összekapta magát (egészen fura volt, kb. fél óráig itt hírük sem volt), és felálltak a harcvonalak. Innentől már elégé papírforma volt az este további kimenetele, barikádépítés, rendőri felvonulás-->tüntetők elszaladása, kődobálás, paprikagránát (tényleg nagyon mar, kipróbáltam!), meg effélék. A keménymag egészen komikus módon motoros bukósisakban tolta, értem én, hogy ez Olaszország, meg praktikus is lehet, de akkor is jól mutatott (főleg, hogy a rendőrök is egészen hasonlóban nyomultak). Egyébként belülről nézve nem volt olyan ijesztő a társaság, meg a mentők-tűzoltók előtt is mindig kedvesen szétnyitották a barikádjaikat (persze lehet hogy rendőrként, bankárként máshogy éltem volna meg.) Amikor a rendőrség a házunk felé nyomta a tömeget hazaszaladtam, és ahogy a neten csekkoltam, más igazán érdemleges már nem is történt.

Ehhez képest egészen meglepő voltak a másnapi újságok címlapjai, melyek egytől-egyik polgárháborút, poklot vizionáltak, ami nekem azért egy kicsit túlzásnak tűnt (főleg, hogy Rómában azért nem először volt ilyen.)

Ezt a hetet még végigkísérte a téma, a videóktól, amik egyértelműen bizonyítják, hogy az itteni rendőrséget is Gergényi képezte ki, egészen az oktatók poénkodásáig (hiszen egészen hasonlíthat egy manierista kép a blackblockra--haha).

Persze az egész városszétkapás értelme nekem egy kicsit kétséges, hiszen elég nehéz azt gondolni, hogy majd pont a betört bankfiókoktól, és a bezúzott ATM-automatáktól dőlne meg a kapitalizmus (még ha olyan sokan zúzzák is be, mint itt), és közben a tüntetők derékhada is hazamegy. Főleg kétséges, mert itt azért párévenként eljátsszák ezt a sztorit, és aztán mégis kitart mind Berlusconi mind pedig a kapitalizmus is.

 +képek a facebookomon

++ sajnos nem láttam, de a nap legviccesebb eseménye lehetett, ahogy a tüntetők elfoglalják a Maxentius-bazilikát a Forum Romanumon.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kristofromaban.blog.hu/api/trackback/id/tr673322931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása